Jak zdobywać klientów w sklepach internetowych?

Uruchomienie sklepu internetowego wymaga dużo pracy, niekiedy poprzedzonej miesiącami przygotowań, tworzeniem baz danych, poszukiwaniem towarów i rozmów z dostawcami. Jeżeli wydawało się nam, że z dniem, w którym nasz webshop jest gotowy do publikacji na stronie internetowej, skończyła się nasza najcięższa praca, to niestety jesteśmy w błędzie. Właśnie teraz nadeszła pora, aby uruchomić kolejne pokłady naszej energii i zająć się pozyskaniem klientów i marketingiem sklepu internetowego.

1. Wygląd sklepu

Sklep już na pierwszy rzut oka musi wyglądać na prosty w obsłudze, do tego powinien prezentować się estetycznie i nowocześnie. Jeżeli klient będzie musiał pokonać zbyt wiele kroków, zanim dojdzie do finalizacji zamówienia, istnieje ryzyko, że podczas tego procesu zrezygnuje on i opuści naszą stronę, nie składając zamówienia. Produkty prezentowane w sklepie muszą zostać przedstawione w atrakcyjny sposób. Profesjonalne zdjęcie i dokładny opis działania to podstawa. Na karcie produktu powinien być widoczny przycisk „dodaj do koszyka”, a sam moment finalizacji zakupu, podawania adresu do wysyłki i płatność, powinny być intuicyjne i jak najmniej skomplikowane.

sklepy-internetowe

2. Opinie innych klientów

Wiele badań dowodzi, że chętniej kupujemy tam, gdzie inni. Czujemy się pewniej, widząc, że inni użytkownicy dokonali podobnego zakupu, utwierdzamy się w swoim wyborze i mamy większe poczucie bezpieczeństwa. Dlatego tak ważne jest, aby zachęcać swoich klientów do tego, aby po dokonaniu transakcji wystawiali opinie w naszym sklepie. Może być to komentarz opisujący działanie produktu, zaznaczenie symbolami poziomu zadowolenia z zamówionego towaru, lub zaznaczenie cech, które według klienta posiada produkt. Ułatwi to innym potencjalnym klientom podejmowanie decyzji, a im większa liczba opinii, tym bardziej jesteśmy wiarygodni jako sprzedawca.

3. Pozycjonowanie

Nie ukrywajmy, że takich sklepów jak nasz, może być nawet kilkadziesiąt. Jak sprawić, by klienci trafiali właśnie do naszego? W takim przypadku trzeba posłużyć się wiedzą na temat pozycjonowania witryny w Internecie. Poprzez umieszczanie na naszej stronie odpowiednich treści, wyróżnianie słów kluczowych i częstej aktualizacji zawartości strony, nasz sklep zostanie wyróżniony przez algorytm wyszukiwarki Google’a i będzie wyświetlany na wyższej pozycji w rankingu stron, o podobnej tematyce. Jeżeli nasze informacje na ten temat są niewystarczające, aby samemu zająć się skutecznym pozycjonowaniem wepshopu, warto rozważyć powierzenie tego zadania specjalistom. Koszty, jakie poniesiemy, powinny szybko zwrócić się nam w postaci zamówień od nowo pozyskanych klientów.

4. Po nitce do kłębka

Powinniśmy podjąć działania, skierowane na to, by ściągnąć użytkowników innych witryn do naszego sklepu. Jak to zrobić? Po prostu ogłaszać się lub zainwestować w reklamę na stronach internetowych, gdzie gromadzi się wielu użytkowników. Warto także zadbać o to, aby informacje o naszym webshopie znalazły się na portalach społecznościowych. Można to zrobić za pomocą reklam sponsorowanych, ale też z poziomu naszego firmowego funpage’a możemy promować swój sklep internetowy. Obecność w social mediach jest bardzo skutecznym sposobem, na przyciągnięcie klientów i zachęcenie ich do zakupów internetowych.

5. Mailingi, promocje, konkursy…

Kiedy już zdobędziemy konkretne grono odbiorców naszych usług, musimy stale utrzymywać ich zainteresowanie naszym asortymentem, a także nadal robić wszystko, by rozszerzać zasięg naszych działań promocyjnych. W tym celu musimy regularnie przygotowywać i wysyłać mailingi z atrakcyjnymi ofertami i promocjami, a także z przydatnymi informacjami, które dostępne będą na stronie internetowej naszej firmy lub firmowym blogu, którego prowadzenie poleca się właścicielom sklepów internetowych. Od czasu do czasu warto też zaangażować klientów w kontakt z nami i zorganizować konkurs lub rozdanie produktów, w zamian za konkretną aktywność. Takie akcje możemy prowadzić zarówno drogą mailową, jak przez aktywizację użytkowników na naszych profilach na portalach społecznościowych.

 

Nie przegap kolejnego artykułu

Zostaw swój e-mail, a poinformujemy Cię o zbliżających się artykułach, nowościach i promocjach.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz super okazje? Wpisz adres e-mail, powiadomimy Cię o promocjach.