Trendy design 2023

Każdy początek roku to idealny czas na przyjrzenie się spekulacjom na temat nadchodzących trendów. Choć zalążki wielu z nich mogliśmy obserwować w poprzednich latach, to przeszły one płynnie do 2023, by dopiero w nim rozkwitać. Poniżej przedstawiamy wykorzystanie trendów graficznych na gadżetach reklamowych – zwłaszcza tych do pełnej personalizacji. Jest to część pierwsza artykułu dotyczącego trendów 2023.

  1. 3d + 2d

Jeśli jesteś związany z grafiką, to być może miałeś okazję poznać projekt A computer Animated Hand Eda Catmulla (założyciela studia Pixar) oraz Freda Parkera. To animacja z 1972 roku, która jest jednym z początkowych dzieł wykonanych w 3D. Jeśli jeszcze tego nie znasz, koniecznie obejrzyj! Klik

Mimo, że od czasu powstania tego projektu minęło już ponad pół wieku, a kopodkładka pod mysz z nadrukiem 2023mputery w tamtym czasie miały moc obliczeniową niewiele lepszą od dzisiejszych kalkulatorów, to animacja robi wrażenie. Styl ten zdominował rynek filmów i gier, a w ostatnim czasie elementy 3D są coraz częściej używane w grafikach statycznych, np. w komunikacji marek.

Dodają głębi swoim projektom, odznaczając się na elementach 2D. Trójwymiarowe litery czy cyfry, są obecne w mediach społecznościowych, banerach reklamowych czy na stronach internetowych. Dzisiejsze możliwości technologicznie pozwalają na uzyskanie naprawdę zachwycających efektów 3d.

 

  1. Gradienty holograficzne (w stronę wręcz psychodeliki)

Choć ten punkt bezpośrednio związany jest z kolejnym trendem, gdyż gradienty przeżywały wielkie BOOM w latach 90, to jednak w odsłonie z 2023 roku puszka z nadrukiemzasługują na opisanie oddzielnie. Dzisiejsze gradienty są nieco inne, bardziej szalone i posiadające ziarno lub tekstury. Wykorzystane jako tło, dopełniają kreację, co już od jakiegoś czasu można obserwować w digital designie. W tym roku szczególnie warto zwrócić uwagę na elementy holograficzne, wielokolorowe.

 

  1. Powrót do przeszłości: retro/ vintage, lata 90, Y2K!

torbaNie da się rozpatrywać trendów w designie, w oderwaniu od historii. A jak wiadomo – ta lubi zataczać koło. Czerpanie inspiracji z lat 20 i Y2K można obserwować już od kilku lat, chociażby w głośnej jakiś czas temu zmianie stron marek z grupy LPP. Jednak w trendach retro 2023 roku widać wyraźnie nawiązanie do minimalistycznych, punkowych kreacji, a najwięcej nawiązania do lat 2000.

  1. Geometryczne kształty

Jeśli jeszcze nie korzystałeś z geometrycznych kształtów w swojej pracy – to czas skarpetki z nadrukiem 2023najwyższy!

Proste kształty, równe linie, trójkąty, koła, kwadraty – wszystko to można miksować dowolnie i umieścić wykorzystać w dowolnym stylu. Od minimalnych kompozycji, po te naprawdę szalone!

  1. Surrealizm

Powstały ponad 100 lat temu surrealizm, nadal jest jednym z idealnych sposobów na ujęcie swojej artystycznej wizji w kreatywny sposób. Łączenie pozornie niepasujących elementów w całość, pomaga uchwycić zaskakujący przekaz, przy którym można na dłużej zawiesić oko. Sprawdzi się zarówno w miękkiej komunikacji, jak i w eleganckim ujęciu.

  1. Minimalizm i maksymalizm

Minimalizm i maksymalizm są totalnymi skrajnościami, ale w 2023 roku łączy je wspólna cecha – kolory. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku, wykorzystanie odważnych kolorów dodaje energii i emocji projektom. Sprawia, że kreacja przyciąga wzrok

poduszka_2023

 

Oprócz wyróżnionych trendów, warto wspomnieć o ekologii i ekskluzywności, która od lat gości w kreacjach. W tym roku pojawiają się też coraz częściej fonty szeryfowe i nadal niezmiennie widać elementy związane z naturą i ekologią. Od kilku miesięcy coraz więcej szumu robią obrazy generowane przez sztuczną inteligencję – ale to temat zasługujące na oddzielny wpis.

A Wy co jeszcze dodalibyście do trendów 2023?

Nie przegap kolejnego artykułu

Zostaw swój e-mail, a poinformujemy Cię o zbliżających się artykułach, nowościach i promocjach.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz super okazje? Wpisz adres e-mail, powiadomimy Cię o promocjach.