Warto wprowadzić w firmie program lojalnościowy?

Coraz więcej sklepów oferuje dziś możliwość założenia karty stałego klienta, na którą można zbierać punkty i wymieniać je na nagrody bądź upusty na kolejne zakupy. Trend ten dotyczy również sklepów internetowych, które mogą premiować swoich stałych klientów, którzy zdecydowali się założyć konto na ich platformie. Taka praktyka sprawia, że konsument przywiązuje się do danego sprzedawcy i chcąc zyskać na swojej lojalności, będzie do niego wracał po kolejne towary. Dla samego sklepu takie rozwiązanie również przynosi ogrom korzyści, chociażby związane z gromadzeniem informacji na temat preferencji zakupowych swoich odbiorów. Zbierając w jednym miejscu historie sprzedaży danego klienta, sklep może oferować towary pasujące  niemal idealnie do jego profilu konsumenckiego.  Jest to sytuacja win-win, w której obie strony czerpią korzyści z danego rozwiązania. Dlaczego jeszcze warto zastanowić się nad wprowadzeniem programu lojalnościowego w swojej firmie? Zapraszam do czytania.

Program lojalnościowy – od czego zacząć?

Stworzenie programu lojalnościowego od podstaw wymaga zaangażowania wielu działów w firmie. Zgodę na takie rozwiązanie musi wyrazić zarząd organizacji, natomiast wszelkie warunki należy ustalić z księgowością, działem handlowym i marketingiem, który dobierze odpowiednią oprawę do prezentacji naszych założeń. Na początku trzeba zapoznać się sytuacją w branży, w której działamy. Warto też sprawdzić, czy nasza konkurencja proponuje konsumentom jakieś programy partnerskie. Najważniejszym zadaniem, będzie dokładne określenie cech naszego klienta. Wiedza na temat jego preferencji, sposobu robienia zakupów i ich częstotliwości pozwoli nam stworzyć odpowiedni program lojalnościowy.

Idąc dalej, należy ustalić metody, dzięki którym będziemy nagradzać klientów za przywiązanie do naszego sklepu. W tym przypadku trzeba zastanowić się nad tym, co my sami możemy zaoferować, aby nie było to ogromnym obciążeniem dla naszego budżetu, ale stanowiłoby to wartościową gratyfikację w oczach klienta. Być może będą to nasze produkty, rabaty na kolejne zakupy lub usługi dodatkowe. Bezwzględnie należy stworzyć także regulamin takiej akcji, by klienci jasno i dokładnie wiedzieli jakie warunki muszą spełnić, aby wziąć udział w całym przedsięwzięciu.

Nie bój się grywalizacji!

Zbieranie punktów za określoną ilość transakcji odnosi się do założeń grywalizacji i dociera do klientów, którzy lubią bawić się i jednocześnie rywalizować z innymi. Można ustalić określone poziomy punktowe, po których osiągnięciu klient ma prawo zdecydować – wybiera drobną nagrodę, czy zbiera punkty dalej i walczy o bardziej wartościowe prezenty. Można w takim przypadku pokusić się o zamówienie gadżetów reklamowych z nadrukiem i za ich pomocą nagradzać osoby zbierające punkty. Korzyść jest w tym przypadku podwójna: realizacja programu lojalnościowego oraz promocja firmy poprzez przekazywanie giftów promocyjnych z logotypem firmy. Więcej o samej grywalizacji pisaliśmy tu.

Program lojalnościowyNiektórzy przedsiębiorcy decydują się na współpracę z firmami oferującymi bony o różnej wartości. Klienci po zakupie towaru za określoną sumę otrzymują od nas w prezencie bon wartościowy, za pomocą którego mogą dokonać zakupów w innych sklepach. Najczęściej do sieci partnerskich należy większość popularnych marketów i sieciówek, dlatego jest to atrakcyjne rozwiązanie dla konsumenta.

Świetnym pomysłem jest zobrazowanie klientowi ile zyska korzystając z naszego programu, bądź ile traci nie będąc jego uczestnikiem. Można to zrobić w bardzo prosty sposób: przygotowując ofertę zaznaczmy ceny regularne oraz te, które są dostępne tylko dla posiadaczy karty stałego klienta. Watro też przygotowywać promocje tylko dla naszych członków w programie. Należy je jednak wysyłać do wszystkich klientów – ci, którzy nie zdawali sobie sprawy jakie korzyści da im program lojalnościowy, chętniej zdecydują się na uczestnictwo w nim. Z pewnością zainteresują się tym tematem, widząc ile ciekawych i atrakcyjnych propozycji omija ich przez to, że nie założyli karty czy nie zarejestrowali się w programie.

Czy warto?

Podsumowując – warto wprowadzić w swojej firmie program partnerski dla stałych odbiorców. Buduje on przywiązanie klientów, pozwala mieć większą pewność, że określona grupa użytkowników będzie powracać do naszego sklepu oraz sprawi, że będziemy atrakcyjną alternatywą dla ofert konkurencji. Wdrażanie programu najlepiej jest jednak zacząć spokojnie, proponując klientom nagrody, które nie obciążają zanadto firmowego budżetu. Wraz z obserwacją postępów i monitorowaniem sytuacji, możemy pokusić się o dokładanie kolejnych elementów, nagradzających klientów, aż do momentu, w którym uznamy, że stworzyliśmy wielowymiarowy i satysfakcjonujący nas program lojalnościowy.

Nie przegap kolejnego artykułu

Zostaw swój e-mail, a poinformujemy Cię o zbliżających się artykułach, nowościach i promocjach.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz super okazje? Wpisz adres e-mail, powiadomimy Cię o promocjach.