McDonald’s odwiedza pół miliona Polaków… dziennie

Aby zostać właścicielem restauracji McDonald’s, należy mieć na początek ok. 1 mln zł
Polska jest siódmym najważniejszym rynkiem dla McDonald’s w Europie. Znana sieć fast food rozwija się w Polsce w tempie 20 restauracji rocznie i ma ambitne plany ekspansji. – Z uwagą patrzymy na mniejsze miasta. Poniżej 50, a nawet 20 tys. mieszkańców – mówi Kristóf Hankó, szef polskiego McDonald’s w rozmowie z magazynem „Sukces” McDonald’s to najpopularniejsza sieć fast food w Polsce – jest u nas obecna od 21 lat i ma ponad 300 restauracji. Jak deklaruje prezes sieci, każdego dnia w barach McD stołuje się ponad pół miliona Polaków.

W minionym roku sieć otworzyła 23 restauracje, w 2013 – już siedem, a kolejne 20 jest w budowie. Jakie są plany sieci? – Z uwagą patrzymy na mniejsze miasta. Poniżej 50, a nawet 20 tys. mieszkańców – mówi Hankó w rozmowie z „Sukcesem”. I dodaje, że McDonald’s stawia też na lokalizacje przy drogach. – Chcemy być w specjalnych strefach dla kierowców przy autostradach i drogach ekspresowych. Mamy na razie 19 takich restauracji, które biją rekordy popularności – mówi Hankó w rozmowie z „Sukcesem”.

McDonald’s ma obecnie 58 franczyzobiorców, a rekordzista ma dziesięć restauracji tej sieci. Jednak aby zostać właścicielem lokalu McDonald’sa, trzeba posiadać duży kapitał – na start minimum 1-1,2 mln zł środków własnych. – To środki przeznaczone na faktyczne inwestycje, a nie żadna enigmatyczna opłata franczyzowa. Za to kupują pełne wyposażenie swoich restauracji. Sprzęt kuchenny, meble i surowce. Zresztą cały proces zostawania partnerem McDonald’s jest czasochłonny i dość skomplikowany. Samo szkolenie nowego kandydata trwa rok – mówi Hankó.

McDonald’s zatrudnia obecnie w Polsce ok. 16 tys. pracowników, z czego 500 osób to osoby niepełnosprawne.

Polski Mak trendsetterem Hankó mówi też w rozmowie z „Sukcesem” o eksperymentalnym wprowadzeniu na polski rynek kanapki McWrap, która pojawiła się tylko w Polsce, a jej sukces na tyle zachęcił centralę korporacji, że z sukcesem weszła ona do innych krajów. – W Polsce zauważyliśmy, że coraz bardziej popularny jest kebab i produkty przygotowywane na bazie tortilli. Stąd nasza odpowiedź w postaci McWrapów – chwali się Hankó. Po sukcesie w Polsce McWrap został wprowadzony w ponad 20 krajach, w tym w USA.

Ale problemów nie brakuje…

Mimo zadowolenia polskiego prezesa globalne wyniki McDonald’s nie rzucają na kolana. W II kwartale globalne zyski sieci wyniosły 1,4 mld dol. i choć wzrosły o 4 proc. w skali roku, to analitycy spodziewali się lepszego wyniku. – Niepewność co do sytuacji gospodarczej ma wpływ na wydatki konsumentów, a co za tym idzie – na nasze wyniki – przyznał Don Thompson, prezes McDonald’s.

Sprzedaż w barach spod znaku żółtego łuku też nie była najlepsza – co prawda w USA wzrosła o 1 proc. w skali roku, ale już w Europie zmniejszyła się o 0,1 proc. – najmocniej w Niemczech i we Francji.

Źródło: http://wyborcza.biz/biznes

Nie przegap kolejnego artykułu

Zostaw swój e-mail, a poinformujemy Cię o zbliżających się artykułach, nowościach i promocjach.

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lubisz super okazje? Wpisz adres e-mail, powiadomimy Cię o promocjach.