Każdy początek roku to idealny czas na przyjrzenie się spekulacjom na temat nadchodzących trendów. Choć zalążki wielu z nich mogliśmy obserwować w poprzednich latach, to przeszły one płynnie do 2023, by dopiero w nim rozkwitać. Poniżej przedstawiamy wykorzystanie trendów graficznych na gadżetach reklamowych – zwłaszcza tych do pełnej personalizacji. Jest to część pierwsza artykułu dotyczącego trendów 2023.
-
3d + 2d
Jeśli jesteś związany z grafiką, to być może miałeś okazję poznać projekt A computer Animated Hand Eda Catmulla (założyciela studia Pixar) oraz Freda Parkera. To animacja z 1972 roku, która jest jednym z początkowych dzieł wykonanych w 3D. Jeśli jeszcze tego nie znasz, koniecznie obejrzyj! Klik
Mimo, że od czasu powstania tego projektu minęło już ponad pół wieku, a komputery w tamtym czasie miały moc obliczeniową niewiele lepszą od dzisiejszych kalkulatorów, to animacja robi wrażenie. Styl ten zdominował rynek filmów i gier, a w ostatnim czasie elementy 3D są coraz częściej używane w grafikach statycznych, np. w komunikacji marek.
Dodają głębi swoim projektom, odznaczając się na elementach 2D. Trójwymiarowe litery czy cyfry, są obecne w mediach społecznościowych, banerach reklamowych czy na stronach internetowych. Dzisiejsze możliwości technologicznie pozwalają na uzyskanie naprawdę zachwycających efektów 3d.
-
Gradienty holograficzne (w stronę wręcz psychodeliki)
Choć ten punkt bezpośrednio związany jest z kolejnym trendem, gdyż gradienty przeżywały wielkie BOOM w latach 90, to jednak w odsłonie z 2023 roku zasługują na opisanie oddzielnie. Dzisiejsze gradienty są nieco inne, bardziej szalone i posiadające ziarno lub tekstury. Wykorzystane jako tło, dopełniają kreację, co już od jakiegoś czasu można obserwować w digital designie. W tym roku szczególnie warto zwrócić uwagę na elementy holograficzne, wielokolorowe.
-
Powrót do przeszłości: retro/ vintage, lata 90, Y2K!
Nie da się rozpatrywać trendów w designie, w oderwaniu od historii. A jak wiadomo – ta lubi zataczać koło. Czerpanie inspiracji z lat 20 i Y2K można obserwować już od kilku lat, chociażby w głośnej jakiś czas temu zmianie stron marek z grupy LPP. Jednak w trendach retro 2023 roku widać wyraźnie nawiązanie do minimalistycznych, punkowych kreacji, a najwięcej nawiązania do lat 2000.
-
Geometryczne kształty
Jeśli jeszcze nie korzystałeś z geometrycznych kształtów w swojej pracy – to czas najwyższy!
Proste kształty, równe linie, trójkąty, koła, kwadraty – wszystko to można miksować dowolnie i umieścić wykorzystać w dowolnym stylu. Od minimalnych kompozycji, po te naprawdę szalone!
-
Surrealizm
Powstały ponad 100 lat temu surrealizm, nadal jest jednym z idealnych sposobów na ujęcie swojej artystycznej wizji w kreatywny sposób. Łączenie pozornie niepasujących elementów w całość, pomaga uchwycić zaskakujący przekaz, przy którym można na dłużej zawiesić oko. Sprawdzi się zarówno w miękkiej komunikacji, jak i w eleganckim ujęciu.
-
Minimalizm i maksymalizm
Minimalizm i maksymalizm są totalnymi skrajnościami, ale w 2023 roku łączy je wspólna cecha – kolory. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku, wykorzystanie odważnych kolorów dodaje energii i emocji projektom. Sprawia, że kreacja przyciąga wzrok
Oprócz wyróżnionych trendów, warto wspomnieć o ekologii i ekskluzywności, która od lat gości w kreacjach. W tym roku pojawiają się też coraz częściej fonty szeryfowe i nadal niezmiennie widać elementy związane z naturą i ekologią. Od kilku miesięcy coraz więcej szumu robią obrazy generowane przez sztuczną inteligencję – ale to temat zasługujące na oddzielny wpis.
A Wy co jeszcze dodalibyście do trendów 2023?
Komentarze